*****فرم ها و فرآیندهای مقاطع تحصیلات تکمیلی*****
*****فرم ها و آیین نامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی*****
*****برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی*****
دکتر طیبه روغنی
مسئول تحصیلات تکمیلی
عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی
آدرس: اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده علوم توانبخشی، طبقه اول
تلفن:۰۳۱۳۷۹۲۵۰۸۱
شرح وظایف
- برنامه ریزی برای گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشکده
- اداره کلیه امور آموزشی و پژوهشی دورههای تحصیلات تکمیلی دانشکده با هماهنگی معاونین آموزشی و پژوهشی
- نظارت بر اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی و پژوهشی دورههای تحصیلات تکمیلی
- نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دورههای تحصیلات تکمیلی و ارزیابی آن و ارائه گزارش به شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده
- تنظیم دستور جلسات شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده
همکاری با معاونین آموزشی و پژوهشی دانشکده در اجرای دوره های کوتاه مدت
ارائه گزارش پیشرفت مرحله پژوهشی تحصیلات تکمیلی به شورای تحصیلات تکمیلی
تعیین ضوابط اجرایی و سیستم نمره دهی پایا و معتبر در هنگام دفاع از پایان نامه در چارچوب مقررات مصوب
تعیین ضوابط پروپوزال و تصویب پایان نامه ها در چارچوب ضوابط مصوب
جعفر زراعت دوست
کارشناس تحصیلات تکمیلی
آدرس: اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده علوم توانبخشی، طبقه اول
تلفن:۰۳۱۳۷۹۲۵۰۸۳
شرح وظایف
- انجام فرآیند برنامه ریزی درسی و درخواست دروس مورد نیاز دانشکده از دانشکده های دیگر
- انجام فرآیند ارایه و فعال نمودن دروس مورد نیاز گروههای آموزشی دانشکده در یک نیمسال
- انجام فرآیند آماده سازی و تنظیم برنامه های درسی و انتخاب واحد دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تفکیک رشته و مقاطع تحصیلی
- انجام فرآیند دعوت از اساتید مدعو مورد نیاز گروههای آموزشی در هر نیمسال تحصیلی
- استعلام اساتید حق التدریس مورد نیاز از گروههای آموزشی دانشکده
- بررسی ظرفیت جذب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی
- بررسی و نظارت بر میزان سقف تعداد پایان نامه اساتید
- محاسبه تعداد واحد و میزان ساعات تدریس اساتید حق التدریس
- تنظیم قرارداد حق التدریس اساتید هیئت علمی و مدعو خارج دانشگاه
- انجام امور مربوط به اعضای هیات علمی
- تنظیم و برگزاری برنامه امتحانات دانشجویان تحصیلات تکمیلی
- انجام و نظارت برفرآیند مربوط به برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
- بررسی وضعیت تحصیلی و اعلام فارغ التحصیلی دانشجویان به معاونت آموزشی دانشگاه
- ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود
فعالیتهای مرتبط با فرآیندهای آموزشی
- انجام فرآیند پذیرش و ثبت نام پذیرفته شدگان جدید مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل تشکیل پرونده و تکمیل اطلاعات دانشجویان، ثبت انتخاب واحد نیمسال اول
- برگزاری دوره توجیهی برای پذیرفته شدگان جدید مقاطع تحصیلات تکمیلی
- کنترل ثبت نام ترم به ترم، انتخاب واحد، حذف و اضافه و حذف اضطراری دانشجویان شاغل به تحصیل
- بایگانی و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان
- انجام فرآیند تطبیق واحد، پذیرش و ورود نمرات دانشجویان تغییر رشته، مهمان و انتقالی و ارسال به معاونت تحصیلات تکمیلی دانشگاه
- بررسی درخواستهای دانشجویان متقاضی مهمان شدن، انتقالی و تغییر رشته و ارسال به معاونت تحصیلات تکمیلی دانشگاه
- نظارت بر تشکیل کلاسها بر طبق برنامه تنظیم شده و پیگیری تشکیل کلاسهای جبرانی و پبت در فرمهای مربوطه
- صدور گواهی اشتغال به تحصیل و صدور معرفی نامه ها
- نظارت بر اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های دوره تحصیلات تکمیلی د ردانشکده
- مشاوره آموزشی و راهنمایی دانشجویان و مراجعان در جهت آشنایی با سرفصل دروس و آیین نامه ها جهت رفع مشکلات آموزشی
- ابلاغ اخطارهای آموزشی به دانشجویان به صورت کتبی
- ابلاغ هشدارهای آموزشی به دانشجویان از طریق پیامک و ایمیل
- برنامه ریزی و برگزاری زمان بندی امتحانات میان ترم و پایان ترم
- صدور ابلاغ امتحانات در هر نیمسال تحصیلی جهت اساتید
- مکاتبات مربوط به ساعات حضور و تعیین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانPhD
- برگزاری و اداره جلسات شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده جهت بررسی و تصمیم گیری موارد آموزشی و دانشجویی
- انجام مکاتبات اداری و پاسخگویی به نامه های اتوماسیون اداری
- صدور احکام وضعیت تحصیلی دانشجویان شامل:مشروطی، اخراجی، انصرافی، مرخصی تحصیلی، انتقالی، مهمان شدن، اضافه سنوات، محرومیت از تحصیل و یا عدم مراجعهدانشجویان
- برگزاری آزمونهای دکترای تخصصی و امور مربوطه(مصاحبه ها)
فعالیتهای مرتبط با پایان نامه تحصیلات تکمیلی
- بررسی و تصویب عناوین پایان نامه و تعیین استاد راهنما
- نظارت بر سقف تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی اساتید دانشکده
- بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه
- پیگیری پیشرفت پایان نامه از طریق اخذ گزارشات 3 ماهه با تایید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه
- بررسی و ارایه درخواستهای فرصت اضافه جهت طرح در شورای تحصیلات تکمیلی
- بررسی مدارک و صلاحیت انجام دفاع از پایان نامه(بررسی مقاله، قابلیت دفاع بودن، تکمیل بودن واحدهای آموزشی به غیر از پایان نامه
- مکاتبه و هماهنگی با معاونت پژوهشی دانشکده جهت تایید تعهد چاپ مقاله توسط استاد راهنما جهت برگزاری جلسه دفاع بدون ارایه مقاله
- هماهنگی با اساتید داور و مدعو و برگزاری جلسه دفاع با حضور نماینده تحصیلات تکمیلی
- تکمیل و تایید گزارش اصلاحات پایان نامه جهت اعلام نمره پایان نامه
- اعلام فارغ التحصیلی دانشجو به معاونت تحصیلات تکمیلی دانشگاه
- صدور برگه تسویه حساب با بخشهای مختلف دانشکده/دانشگاه به هنگام فارغ التحصیلی، اخراج و یا انصراف
فعالیتهای مرتبط با پایش فرآیندها و اریه گزارش
- بررسی کیفیت آموزشی و آماده سازی گزارشات آماری مورد نیاز در هر نیمسال تحصیلی
- کنترل ثبت نمره دانشجویان در زمان مقرر
- دریافت و کنترل فرمهای فعالیت آموزشی اساتید هیئت علمی در پایان ترم جهت انجام محاسبات حق التدریس طبق آیین نامه مربوطه
- اخذ مدرک و تکمیل فرمهای مربوطه جهت اساتید حق التدریس مدعو